lördag 31 augusti 2013

Effektiv förmiddag

Idag på förmiddagen har jag sorterat Alfreds babykläder, röjt en låda i en av mina garderober och lagt dit alla kläder i storlekarna 50 och 56 som funkar även för flickorna, både Alfreds och såna vi fått ärva av andra. Sen tog jag en fårskinnskappa som jag köpte billigt second hand i Köpenhamn 2008 och aldrig använt och klippte ut och fållade en fäll som passade till barnvagnen, eftersom vi redan har en fårskinnsfäll som vi hade till Alfred i vagnen, så nu kan tjejerna få varsin. Nu har jag svinmycket sammandragningar så jag måste lägga mig i soffan en stund.
De senaste dagarna har jag också sorterat ut ungefär 40 av mina drygt 200 klänningar, och igår kväll delade jag upp dem i såna som kanske kan gå att sälja, för jag har en bekant som säljer second hand-kläder, och i såna som jag bara ska skänka (det är en del H&M-klänningar utan nåt vidare andrahandsvärde), och hon kanske kommer förbi idag för att titta på dem, så jag måste nog pallra mig upp ur soffan ändå och se till att jag har fotat alla kläder jag ska göra mig av med eftersom jag är så nostalgisk. Tror ändå att graviditetshormonerna som vill att jag ska boa hjälper lite, för det gick ändå ganska lätt att välja bort en del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar