torsdag 8 augusti 2013

Stan och lite sånt

Idag var vi på stan och köpte konfirmationspresent åt min systerdotter och födelsedagspresenter åt mig (inte så mycket jag som köpte där dock), och det var lite tungt. Börjar bli lite klen, tycker jag. Jag är van att vara väldigt snabb och effektiv i allt jag gör, och att vara såhär tung och långsam - och att dessutom kunna räkna med att fortsätta vara det länge länge till - känns lite segt, milt uttryckt. 
Jag sov rätt dåligt inatt, för Alfred var orolig och gnydde och skulle ligga tätt tätt i tre timmar, tills mamma var snäll nog att ta över när jag behövde gå på toa, och sen fick jag sova i mammas säng istället medan hon låg kvar hos Alfred. Sen gjorde han det rent otroliga att han somnade om när han kom ner till mig vid åttatiden, ända till kvart över tio! Så jag fick åtminstone ligga länge även om jag inte sov så bra. Har haft en hel del sammandragningar idag igen, och jag tror det beror på sämre sömn plus ansträngningen av att gå en hel del. Får försöka ta det lite lugnare imorgon.
Nu ska jag ligga och känna lite på runtrumlandet i magen innan jag ska sova. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar