fredag 16 augusti 2013

Klen

Jag orkar verkligen inte mycket längre. Idag var vi inne i stan och åt lunch på en jättebra ny japansk restaurang i Varberg (Nami) och sen handlade vi mat, och jag blev helt utmattad av det. Foglossningarna gjorde mer ont igen, ryggen värkte och jag behövde bara däcka i soffan en halvtimme innan jag orkade göra något mer. Det har för övrigt börjat göra ont i ljumskarna också, jag antar att det är foglossningar där också. Och så ser jag sämre och sämre - det var samma sist jag var gravid, och jag fick veta av en vän som har glasögon att hennes ögon också blev sämre då men skärpte till sig lite efteråt igen. Så jag hoppas på att de blir bättre igen (jag har visserligen ett litet brytningsfel som jag inte gjort nåt åt, men jag brukar klara mig rätt bra ändå), men överväger om vi inte ska ta och köpa en större tv nu när jag ska ligga hemma i soffan i ett par månader och titta på tv...
Tycker också att jag får sammandragningar så fort jag rör mig nu för tiden, men jag tror att det ibland kanske bara är att magen är så stor att den är i vägen också - som varje gång jag sätter mig på toa känns magen stenhård, men det är nog ofta bara att den trycker upp mot revbenen då, och ibland sammandragningar.
På restaurangen förresten frågade servitrisen när barnet ska komma, och det är lika roligt varje gång jag får berätta att det är två och se reaktionen. Jag får ju definitivt mer uppmärksamhet som tvillinggravid än som enlingsgravid, det är ju ett som är säkert. Det är ungefär fifty-fifty på reaktionerna; antingen tycker de att det bara låter fantastiskt roligt eller så tycker de synd om mig för hur jobbigt vi kommer få det. Fast i och för sig, de som tycker synd om mig verkar också tycka att det är rätt roligt med tvillingar ändå. Det ska ju bli kul att se hur folk reagerar när de väl är ute också!

2 kommentarer:

  1. Hög igenkänningsfaktor här! Det är så roligt att läsa dina inlägg för att det är lite som att läsa om sig själv. Jag undrar också hur länge till man orkar, puh! Jag är lika stor som en singelgraviditet i vecka 37 (är i vecka 31).
    Visst är det härligt, alla verkar väldigt fascinerade över det här med tvillingar, eller så tycker de synd om en.
    Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
  2. Tack Caroline, roligt att höra! Inte att du också har det jobbigt, men det andra... ;)

    SvaraRadera