onsdag 21 augusti 2013

Panik och sånt

Fick lite panik idag igen när jag kom att tänka på hur mycket Alfred skrek när han var liten, och hur mycket vi bar omkring på honom för att lugna honom. En dag skrek han åtta timmar i sträck, med bara korta pauser för att äta och ta powernaps. Tänk om tvillingarna blir likadana, hur gör man då? Hur lyckas man bära runt och vyssa två små barn samtidigt? När de är pyttesmå antar jag att det inte är så svårt att bära dem samtidigt, men när de blir lite större och tyngre, hur gör man då? Jag måste ta och beställa den där tvillingselen jag hittat på nätet i USA. Och hoppas på det som mamma alltid säger att det blir lättare med andra barnet (och tredje...).
Mamma sa på tal om ingenting idag att hon tycker att jag är fin i min graviditet, för jag har inte svullnat någonstans (än - fast det gjorde jag i och för sig inte sist heller) utan bara har mage och hon påstår att jag fortfarande har lite midja bakifrån. Så det är ju trevligt i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Kom in på din blogg när jag sökte om tvillingar. Jag väntar själv tvillingar. Men är bara i v.14 än så länge.. Men jag läste längre bak i din blogg om någon app. Finns det någon app om tvillingar? :D

    SvaraRadera
  2. Grattis!
    Men nej tyvärr, jag har inte lyckats hitta någon app om tvillingar - Vårdguidens graviditetskalender (http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Graviditetskalender/) nämner tvillingar i vissa veckor bara. Men jag fick tips om ett par amerikanska siter som skriver lite om tvillingar, och länkarna hittar du här hos Erika: http://erikakanberika.blogspot.se/2012/09/tips-pa-gravidkalendrar-for.html
    Lycka till i din graviditet!

    SvaraRadera