onsdag 21 augusti 2013

Sån seg dag

Jag hatar såna dagar som jag haft idag, när jag har ont när jag ligger på natten så jag har svårt att sova, när det gör ont i fogarna direkt jag kliver upp ur sängen, när jag mår illa efter jag ätit frukost, inte kan sitta bekvämt, har halsbränna och när jag har sammandragningar typ hela tiden. Idag har jag kunnat ligga och vila och fått sammandragningar utan att röra en muskel - och när jag varit orolig över sammandragningar förut har jag fått frågan om de gått över när jag vilat, för det är tydligen bra, så jag antar att det inte är helt lämpligt att ha sammandragningar medan man vilar. Men jag försöker ändå att inte oroa mig över dem nu, för de gör verkligen inte ont alls, bortsett från att livmodern nu trycker hårt på revbenen och mot urinblåsan när den drar ihop sig, och de är inte regelbundna, även om de kommer ofta ibland (men mer sällan ibland).
Jag började må lite bättre först efter jag vilat en stund när Alfred sov på eftermiddagen och när vi sen gått och badat, så kvällen har varit okej, bortsett från att jag blir så fruktansvärt trött i ryggen att jag ibland bara måste lägga mig ner.
Hoppas på att sova lite bättre inatt så jag mår lite bättre imorgon.

3 kommentarer:

  1. Det här med sammandragningar, jag vet usch, det är inte kul alls. Det är som vissa dagar så är det många, sen kan det vara lugnt en dag och man känner att "men det här funkar ju rätt bra" sen booom kommer det igen....
    Jag har också det när jag vilar ibland, men de gör inte ont, fick tips om att lägga en vetekudde på magen så den blir varm, eller bada, brukar hjälpa.

    SvaraRadera
  2. Vetekudde alltså? Det hade jag trott skulle vara för varmt. Men får testa när jag kommer hem till min kudde i Stockholm!

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte också det, man kanske inte ska maxa värmen men det blir ju inte varmare än att bada magen i badkaret. Det var min BM som tipsade om det.

    SvaraRadera