lördag 17 januari 2015

Lördag

Idag har vi haft besök av en gravid kompis till Christopher, som kom för att dels bara hälsa på och dels för att få lite bebiskläder av oss, och efter inledande blyghet ville Lilly bara sitta hos henne! Först satt hon i knät på henne, sen i famnen när vi stod upp, och när Christopher tog tillbaka henne för att kompisen skulle gå hem ville Lilly bara hoppa tillbaka. Det verkar som att hon tyckte det var mysigt att sitta på den stora magen. :)
Sen när jag halvlåg och läste för Alfred frågade han mig om jag har en bebis i magen - jag vet inte om det var för att magen såg stor ut eller om han bara undrade eftersom kompisen har en...
För övrigt idag har tjejerna varit väldigt mammiga och hängt och klängt på mina bröst, och ibland blir jag bara så fruktansvärt less på det. Ibland tänker jag att jag gärna fortsätter amma så länge de vill, men vissa stunder blir jag helt tokig. De drar och sliter, och de håller sig inte till ett bröst, utan ska ta en klunk från ett och byta till det andra, ta en klunk där och byta tillbaka till första - och när de båda står och trycker på mig och ska byta hela tiden och krockar med varann och gnäller och klättrar på varann och jag håller på att ramla baklänges... Gode tid. Jag vet inte hur jag ska göra. Men jag tror att jag börjar med att vänta ut den här evighetslånga utvecklingsfasen och ser om det lugnar sig efter den, och sen får vi se. Det är ju så praktiskt att amma när de äter lite dåligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar