fredag 30 januari 2015

Lite bilder

Tjejerna spanade ut på bygget utanför idag.
Jag hade förresten bodies på dem idag - vi har nästan helt slutat med det - och det är ju så besvärligt, tycker jag, med bodies alltså. Kommer ihåg det från Alfred, att jag hade köpt en body i storlek 80 långt innan han var såpass stor, och den använde vi nästan aldrig. Nu har jag gjort samma misstag med tjejerna och köpt några bodies i storlek 80 redan i somras som vi inte har använt än, och det kommer vi nog inte göra heller. Oh well.
Matknep: jag har börjat ge smörgåsbitar på gulliga japanska pinnar med djur på till frukost nu, och det funkar jättebra på Lilly: hon äter som en liten häst. Flora kör på med att slicka av pålägget. Men jag kanske ska ge mig på det tunga artilleriet snart: mina japanska formar som man trycker ut figurer med - då kanske det blir äta av för båda.

Alfred var tomte idag. Fråga mig inte varför, men han frågade efter sin tomtedräkt, så då fick han ta på sig den. Och ett pappersskägg som jag klippte ut. Sen var han iväg och lekte med en grannflicka (båda deras förskolor var stängda för planering idag), och han ville typ aldrig komma hem, så han var där i fem timmar! Jag saknade honom jättemycket på slutet, men är glad att han hade roligt förstås.

Mobiltömningsbild från några dagar sen - suddig och dålig, men ändå: första gången alla tre barnen satt stilla i mitt knä och läste bok tillsammans! I ett par minuter åtminstone, men ändå: en ny tid är på väg!

Och vi har börjat med smoothies till mellanmål ibland. Gott och roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar