fredag 20 november 2015

Uppdelade tvillingar

Så idag var jag då hemma med Lilly, frisk och glad. Hon mådde bra redan igår kväll, rapporterade Christopher när jag var på kursen, och idag var det inget fel på henne heller, men eftersom man ska ha en feberfri dag innan man kommer tillbaka till förskolan så fick hon stanna hemma. Men hon var ledsen över att hon inte fick följa med till "Pippi Amma" (Titti och Amra, fröknarna), när Flora och Alfred skulle åka i morse. Flora däremot var glad och nöjd. Christopher sa till fröknarna igen att ringa oss om Flora var ledsen, men vi hörde ingenting.
På förmiddagen byggde vi med Duploglassar en stund, och Lilly har lärt sig säga "Den vill jag ha", och det låter så gulligt.
Vi åkte iväg till Erikstorps Kungsgård och åt lunch. Lilly gillade inte sin mat nåt vidare, men hon hade rätt trevligt ändå.
När jag hämtade de andra på förskolan medan Lilly sov hemma (med Christopher i arbetsrummet) så grät Flora när jag kom, och Alfred stod och kramade henne. Men Amra sa att hon hade varit glad hela dagen (en liten stund hade hon suttit och bara observerat de andra, men större delen av dagen hade hon lekt och varit nöjd) och bara börjat gråta när hon såg mig. Och Alfred sa att han hade varit med henne hela tiden när de var ute, lilla sötnosen.
Lilly satt och väntade i fönstret när vi kom hem, och hade sagt "Snaaat komma mamma, Doa och Alfee".
Och sen var det ju slut på "semestern" med bara ett barn. :) Jag har känt mig lite hängig idag, men jag hoppas att det bara är trötthet, så vi tittade på film större delen av eftermiddagen. Barnen ska hålla på och byta film hela tiden, vilket är lite jobbigt, men Pippi brukar funka en lite längre stund i alla fall.
Åh, jag har sån träningsvärk förresten! Jag lyckades ta mig ut och powerwalka fyra dagar den här veckan: måndag, tisdag, onsdag och torsdag, och de tre första dagarna körde jag några sprintruscher - redan andra dagen kändes det lättare än första (som gick så trögt, som jag nämnde härom dagen), men oj vad det gav mig träningsvärk. Min lilla muffintopp har det inte rått på än dock, men jag antar att jag måste ha lite mer tålamod än fyra dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar