lördag 28 november 2015

För-jul

När jag kom upp på vinden och lade mig inatt låg de här små sötnosarna såhär. <3
Dagen idag har vi spenderat som om det var julafton, och vi har lyckats få in känslan rätt bra. Det var förstås färre julklappar och inga julprogram på tv:n, men vi har ätit julmat, lyssnat på julmusik, ätit lussekatter och julgodis, spelat spel (våra barn har visst blivit så stora att vi vuxna lyckades spela en hel omgång Pictionary med väldigt få avbrott) och bytt några få julklappar (vi spelade ett julklappsspel där man slog med tärning och försökte roffa åt sig så många som möjligt av de ca 100-kronorspresenter vi köpt en var av - Christopher lyckades vinna den fina skärbrädan jag köpte på Ullared igår och gärna ville ha själv). Och hela min familj har varit här: mamma, syster Johanna med Victor och 19-veckors bebis i magen samt min systerdotter Stella, så det har varit jättemysigt. Och så har jag passat på att leka besserwisser och överöst Johanna och Victor med råd om graviditet och bebistid - plus gett dem en stor IKEA-kasse med bebisgrejer. De har också fått användbara länkar som mitt inlägg om grejer som är bra att ha och Dunstan Baby Language. Lite kul att känna mig som värsta proffset på nåt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar