torsdag 12 november 2015

Oälskad

Jag hade en bra förmiddag idag! Jag var och presenterade mig på en reklambyrå i Malmö, och han som jag träffade sa att det var ett bra möte och ska höra av sig inom några veckor med uppdrag åt mig.
Sen träffade jag en av mina käraste vänner från när jag bodde i Malmö sist, Tom, och tog en fika och uppdaterade oss om varandra för det var evigheter sen vi sågs. 
Nu är jag på väg hem från mönsterkonstruktionskursen, och har just skrivit upp mig för nästa termin också. Det var med viss tveksamhet, dels för att det är rätt dyrt (men jag har två veckors ångerrätt och kan alltså fundera lite på det), dels för att mina tvååriga små barn redan verkar ha lärt sig att straffa mig när jag åker ifrån dem... När jag sa hej då sa både Flora och Lilly helt oberoende av varann (de var på varsin våning) att de inte älskar mig. Jag sa "jag älskar dig" och fick tillbaka: "Inte äka mamma. Äka mommo. Äka pappa. Äka Wawa. Inte äka mamma."
Men de måste väl klara att jag är ifrån dem två timmars vaken tid en kväll i veckan, eller..?
De säger i och för sig oftast att de inte älskar mig på kvällarna när jag lägger dem också, men det betyder i så fall att de lärt sig retas också... Eller att de helt enkelt inte älskar mig, fast det får jag verkligen hoppas att det inte är. 
Jag är åtminstone glad att Alfred i morse sa till Christopher att han älskar honom "jättemycket - nästan lika mycket som mamma!" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar