lördag 14 november 2015

Bra lekplats

Jag glömde i min uppföljning igår att min hälsporre är nästan borta, i båda fötterna! Den där stretchövningen jag fick tips om av en gammal idrottande kompis måste varit rent magisk, för nu är jag nästan bra. Jag känner av det ibland när jag stått upp länge, men då stretchar jag lite och vilar lite, och så går det över nästan helt. Så skönt!
Jag har tagit det väldigt lugnt de här veckorna när jag haft ont, istället för att gå ut och powerwalka på förmiddagarna och köra min 7-minutersträningsapp som jag tänkt för att vända förfluffningen av min kropp som började gå mer utför på Kreta. Och idag upptäckte jag att jag för första gången i mitt liv har fått muffin top/love handles runt midjan! När jag gått upp lite i vikt förut (vilket inte har varit mycket ändå, jag har varit väldigt förskonad) brukar allt sätta sig på rumpan och låren, men nu har jag alltså för första gången fått fett runt magen. Och jag blev så ledsen när jag såg det. Jag vet att det är fruktansvärt ytligt och verkligen inget som jag får nämna för mina barn, men usch, vad tråkigt det känns. Så nu måste jag försöka börja röra mig mer, och inte bara för vikten utan också för att jag börjat få så ont överallt i kroppen igen för att jag sover dåligt, så motion lär göra mig gott på fler sätt.
Idag gick vi i alla fall ut hela familjen när tjejerna skulle sova, och när vi gått nästan en timme i blåsten ville Alfred gå till en lekplats. Vi gick till en som ligger nära oss, vid Citadellet, som vi inte provat än, och den var jättebra! 
Två bebisgungor, en gungbräda med spiraler under så även små barn kan använda den, flera rutschkanor och en massa kul grejer. 
Så när tjejerna vaknade blev de ju också överlyckliga (fast Flora var så kall att jag fick sitta och värma henne ibland, den lilla spinkisen). Här var det i och för sig Lilly som har filt på sig, och då tyckte hon att hon blev så varm att hon varken behövde mössa eller vantar.
Tvillinggungan funkade sådär med pappa på ena sidan, så Flora hamnade på hans ben.
Och nu skiter jag i att jag har muffin top, nu äter jag kaoskaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar