lördag 21 november 2015

Soft kväll och första snön

Vilken skön kväll vi har haft! Jag har mått sådär konstigt idag igen, och varit smått yr mest hela dagen, plus haft lite ont i fötterna igen för att jag stått upp mycket, då jag gjort en pepparkaksdeg på order av Alfred och bakat lussekatter. Men mamma var här i ett par timmar och lekte med tjejerna samt var ute och gick med dem, så jag fick vila lite, så nu är det lite bättre. 
Till vänster en lussekatt som jag gjort, överst Alfreds egen lussekatt som skulle föreställa mig tror jag han sa, och nederst degklumpen som blev över när Lilly lekt färdigt (Flora åt upp all sin deg).
Men efter att vi ätit pannkakor till lunch, och barnen lekt på balkongen i årets första snö så kände både jag och Christopher att vi inte pallade att laga mat, och jag föreslog att vi alla fem skulle sätta oss och titta på en film tillsammans. Jag hade introducerat Totoro för Alfred på YouTube för några dagar sen, så jag rotade fram den från en gammal hårddisk och så bänkade vi oss - och alla satt still i över en halvtimme! Lilly myste på min arm, Flora på Christophers, och Alfred satt som ett ljus bredvid mig och bara tittade. När barnen började bli lite rastlösa pausade vi och Christopher och Alfred gick ut i snöyran (klass 1-varning i Skåne i natt) och köpte pizza, som jag bestämde att vi skulle äta på golvet framför tv:n. Det har vi aldrig gjort förut med barnen, förutom första gången vi var här nere i Landskrona för att titta på huset, då åt vi pizza på golvet på hotellrummet. Kändes som värsta lyxen, fast det förstås egentligen är supersunkigt.
Nu hade vi tänkt titta lite på dvd, men så vaknade Lilly och hade ont i rumpan, och jag såg något vitt och ringde 1177, och de tror att hon har fått springmask... Vi vet inte säkert än, för jag såg inget som rörde sig, men om det är det så vad schöven?! Varför råkar vi ut för alla de äckligaste grejerna plötsligt, som löss och springmask?! Alfred hade inget sånt, så vad är dealen här plötsligt? Vi ska kolla noggrannare om en stund när hon sovit lite längre, då blir springmaskar tydligen aktivare och lättare att se. Wish us luck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar