måndag 2 mars 2015

Stor kväll ikväll och Blogg100

Det är en stor kväll ikväll: Alfred sover sin första natt utan blöja!
Han slutade med blöjor på dagen strax efter han fyllde tre, men har fortsatt ha nattblöja (och så brukar jag ha med en blöja i handväskan för de gånger han blir kissnödig typ mitt i en mataffär och det inte finns en toalett i närheten, plus när vi åker bil långt), men för några veckor sen började han prata om att han inte ville sova med blöja längre. Då sa vi att när han sovit några nätter utan att kissa i blöjan så provar vi utan, och nu har han varit torr flera nätter i rad, så nu är det dags. Vår stora lilla kille!
Han har varit smått halvdöv ikväll - han har inte ont i öronen, men han har knappt hört oss när vi pratat med honom, så jag antar att det beror på att han är supersnorig. Vi ger det någon dag och ser hur det utvecklas, men än så länge är jag inte orolig. Men jag gillar i och för sig inte att han sa att det lät i hans öron tidigare idag - barn kan väl inte få tinnitus, hoppas jag?
Det gick inget vidare med läggningen av tjejerna ikväll heller. Eller först somnade de, men sen vaknade de efter en kort stund och vägrade somna om med Christopher, så vi fick byta efter att Lilly pekat på min kudde och sagt "mam". Det har inte hänt så mycket i talväg på sistone, men det här var ju i alla fall ett bra tecken på att hon vet att det är jag som "heter" mamma.
Jag har förresten anmält mig till Blogg100 idag. Jag visste inte vad det var, men en kompis skrev om det så jag googlade lite snabbt. Kort sagt skriver man upp sig på en lista och lovar att skriva minst ett blogginlägg om dagen i hundra dagar från 1 mars, och eftersom jag ändå gör det kunde jag väl lika gärna stå med på listan. Så hej hej, ifall någon annan 100-bloggare tittar in! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar