söndag 15 mars 2015

Helgen

Igår var jag och Alfred på bio för första gången! Christopher och Alfred har varit på bio en gång förut, men det var premiär för mig med honom. Den ursprungliga planen var att se "Pingvinerna från Madagaskar", men den hade visst slutat gå, så vi chansade på "Big Hero 6" istället, även om jag misstänkte att han kanske var lite för liten för den. Tyvärr visade det sig ganska fort att mina farhågor stämde, för efter en dryg halvtimme började Alfred säga att han ville gå hem (Christopher hade också gjort misstaget att låta honom se en trailer för den nya "Frost"-kortfilmen efter trailern för "Big Hero 6", så han pratade bara om att "Frostfilmen aldrig började"), och efter en liten stund till gjorde jag honom till viljes, så jag fick aldrig se hur den slutade. Är det nån som sett den som har lust att berätta i kommentarerna? Jag är mest nyfiken på hur det gick med storebrodern (eftersom Baymax sa att han var där)! Vi gick ut och åkte rutschkana utanför Heron City istället, och det var förstås väldigt roligt också.
När vi kom hem igen ville tjejerna sitta på soffryggen och hoppa ner, men de vägrade göra det samtidigt på kort...
Idag åkte vi till Ulriksdal för afternoon tea! Vi ville ju göra det när vi hade visning på vår lägenhet, men då var det fullbokat så vi fick ta vanligt fika istället, men idag fick vi plats. Tjejerna fick på sig sina nya urtjusiga trenchcoats från Next.
Inget av barnen åt nåt vidare mycket, fast jag hade förväntat mig att scones skulle gå hem, så de sprang runt och lekte istället. Pappan och jag var dock mycket nöjda med fikat.
Lilly ville ha på sig sin trench. :)
Vi hade säkrat upp med att ta med den nya bil-dvd:n med en Teletubbies-film (tjejerna har alldeles nyss börjat bli intresserade av att titta på film, åtminstone korta stunder i taget), men batteriet dog rätt fort. Då fick de springa runt och leka tillsammans alla tre istället, och det var inga problem eftersom vi var där såpass sent att det inte var så mycket annat folk kvar då, så de störde ingen. Vid det sista bordet som var kvar förutom vi visade det sig att en av gästerna också är tvillingmamma och är med i samma Facebook-tvillinggrupp som vi! Hennes tjejer är en månad yngre, men var hemma med pappan medan hon var ute med vänner, och hon sa att hon kanske ska våga ta med sig sina nästa gång eftersom det gick så bra för oss.
Lilla fin-Lilly ville inte ta på sig skon hon tappade igen.
Flora och Lilly i matchande men inte exakt lika klänningar, också från Next. Älskar Next!
En liten liten Flora i solen på väg tillbaka till bilen efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar