lördag 14 mars 2015

Lekplatskaos

På väg hem från förskolan igår stannade jag och barnen på en liten lekplats. Det var bara vi och en annan mamma med en son i Alfreds ålder där, så det var ganska lugnt och skönt. Där finns en sorts karusell som man driver runt med cykelpedaler och där man kan sitta sex personer samtidigt, och alla mina tre barn satt på den och jag stod bredvid och knuffade på och alla var jätteglada. Alfred hojtade att han ville åka supersnabbt, så jag tog i lite extra, och flump! Lilly ramlade av... Hon blev ledsen förstås, men det gick över fort som tur var - det är sand runt om, så förhoppningsvis slog hon sig inte så hårt, och hon ville snart upp på karusellen igen. Men jag kände mig inte direkt som mother of the day inför den andra mamman...
En liten stund senare ville Alfred åka rutschkana, och det är en sån där stor och bred med ett gupp på mitten, så när Flora gick efter honom hejdade jag henne tills Alfred kommit upp igen och kunde åka tillsammans med henne. När de åkt ner verkade Flora vilja åka igen, så jag lyfte henne till Alfred igen, men när han hasade fram för att åka ner tappade han taget och Flora kanade iväg ensam! Eftersom det var en stor kana tippade hon såklart bakåt och drattade i backen där nere helt utan balans och blev ledsen. Det gick också bra, men alltså... att ha publik vid såna här mammamisslyckanden känns ju lagom roligt. Det hände ju inget allvarligt med barnen, och den andra mamman såg snäll ut, så jag kan väl hoppas på att hon förstod att det inte är lika lätt att hålla ordning på tre barn på en lekplats som det är med bara ett, men... nja. Inte kul ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar