onsdag 4 mars 2015

Förskolelek

Idag var det aktivitetsdag på Alfreds förskola. Det innebar att klockan 15 (när jag normalt hämtar ändå) var föräldrarna välkomna för att titta på och vara med när barnen hade Miniröris på gården, sen skulle de/vi gå en runda med lite uppgifter och sen få blåbärssoppa eller nyponsoppa. (Jag hade tänkt fota, men så kom jag ihåg att man förstås inte får lägga upp foton på andras barn på nätet, så det blev inga foton.) Jag och Flora och Lilly var med, men det blev förstås inte så många uppgifter vi kunde vara med på för att jag skulle hålla ordning på tjejerna, men det var roligt att vara med ändå. Och sen stannade vi på gården och lekte ända till klockan fem, tillsammans med Alfreds favorit Isadora och hennes mamma, och tjejerna tyckte det var superroligt att få testa på allt som fanns där.
När Christopher var på väg hem fick vi den irriterande nyheten att ett par ska få titta på "vårt" hus på fredag - man kan ju inte klandra säljaren för att hon vill få in fler potentiella köpare, eftersom vi bjudit mindre än hon vill ha, men det är såklart segt för oss, både att det kanske dyker upp en konkurrent (fast de kan ju lika gärna visa sig inte vilja ha huset, men ändå), och att det drar ut på tiden. När vi sålde var ju kontrakt klart och påskrivet två dagar efter visning, men det här verkar ju kunna sega på länge. Vi behöver få det klart så vi kan börja söka dagisplatser! Så vi har gett säljaren ett ultimatum: högre bud mot att visningen ställs in och att vi skriver kontrakt imorgon. Mäklaren ska höra av sig imorgon igen, så vi får hålla tummarna inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar