torsdag 26 mars 2015

Kiropraktorbehandling

Idag på eftermiddagen har jag varit hos min kiropraktor - världens bästa kiropraktor Henrik, som inte bara knäcker, utan även masserar och trycker på smärtpunkter och som jag dessutom har intressanta samtal med. Han kom till mitt förra jobb en gång i månaden, och så har jag gått till honom då och då utanför jobbet också, allt som allt i drygt fem år. Jag vet inte riktigt hur jag ska klara mig utan honom när jag får ont i kroppen i Landskrona - jag får helt enkelt åka till Stockholm ibland.
Det var inget akut den här gången, mer bara att jag känner att min kropp tar stryk av att ligga blickstilla med ett barn på varje arm stora delar av nätterna, så jag hade en öm punkt i ryggen och allmänt onda axlar, så det var väldigt skönt att bli omhändertagen i trekvart.
Och när jag åkte iväg utan barn kunde jag ha på mig min nya urtjusiga Samsøe & Samsøe-kappa och en piffig hatt till dessutom. Kände mig väldigt elegant.
Jag var faktiskt lite yr i huvudet när jag gick därifrån (det är inte ovanligt att man mår lite konstigt efter att ha blivit justerad, tydligen - och då gjorde han ändå en försiktig justering, för att jag "har blivit så smal"), så jag funderade på om jag skulle slå till på en chailatte igen för att få lite ny energi, men sen förra veckan har jag försökt låta bli sötsaker på vardagarna (måndag till torsdag, fredagar räknar jag som helg, nån måtta får det vara på självspäkandet), så när jag gick förbi en Joe & the Juice vid Odenplan gick jag in där istället. Jag köpte en stor juice av röd grapefrukt, äpple och ingefära för hisnande 58 spänn, och den var supergod, men det var alldeles för mycket för bara en person. Jag sörplade i mig hela, men hej vad kissnödig jag var innan jag kom hem sen.
Tog en liten sväng på stan också när jag ändå var iväg och köpte lite fler små påskpresenter till barnen och övervägde att köpa Jonathan Johanssons nya skiva, men gjorde det faktiskt inte. Jag hade tänkt köpa den olyssnad förra veckan när den släpptes, men så insåg jag att släppet bara var på Spotify och inte fysiskt förrän en vecka senare, och när jag väl lyssnade på den på Spotify tyckte jag faktiskt inte att den var så bra som jag hoppats, förutom de två singlarna som är fantastiska. Sedär, där förlorade de en skivförsäljning av att låta bara Spotify få den först. Kalla mig gammaldags, men jag tycker att det hade varit smartare för försälningssiffrorna att släppa den på cd samtidigt.
Sen när jag kom hem möttes jag av tre överlyckliga barn, så det är faktiskt inte helt fel att vara borta en stund ibland. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar