fredag 27 mars 2015

Ritande

Jag har faktiskt haft träningsvärk i båda armarna idag. Vet inte riktigt vad kiropraktor-Henrik gjorde med mig igår, jag tyckte det kändes som att han var ganska försiktig, men att jag är öm idag måste ju betyda att han gjort nåt ordentligt och bra ändå.
Det har varit mycket ritande och skrivande här hemma på sistone. Alfred skriver (och ritar gubbar också i och för sig) och han är superduktig och kan nästan alla bokstäver redan, och behöver bara hjälp med vilken ordning han ska sätta dem i. Flora och Lilly är jätteintresserade av pennor och har lärt sig ta av korkarna från tuschpennor själva, och Flora kom till och med själv på igår att man kunde sätta fast korken i botten av pennan medan hon ritade. Så nu gäller det att hålla alla pennor väl gömda, för Lilly fick tag i tuschpennor och ritade på köksbordet idag - det gick lätt bort som tur var.
Christopher tittade på gamla bilder på Alfred i sin dator härom dagen, och Alfred var med en stund. Han tittade på en bild där han hade bar överkropp och man såg hans smultronmärke på vänsterarmen tydligt (nu har det bleknat så det knappt syns), och så funderade han lite och frågade: "Pappa, var jag en flicka när jag var liten?" Flora har nämligen ett smultronmärke på ryggen, så Alfred lade ihop ett och ett och fick det till tre. :)
Och idag har vi köpt och dekorerat påskris! Som måste stå på en hylla eftersom fjädrarna var o-e-r-h-ö-r-t intressanta för familjens minsta individer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar