torsdag 12 mars 2015

Nya möbler

Just nu står jag och väntar på att gå på styrelsemöte i bostadsrättsföreningen, men det börjar inte förrän halv sju - önskar att det hade börjat nu klockan 18 istället, för tjejerna är så griniga och trötta att jag hellre gått nu och kommit hem tidigare; det enda de vill just nu är att hålla på med mina bröst, och jag har verkligen INGEN lust att sitta med brösten framme konstant längre. Särskilt inte som de drar och sliter i dem och ska hålla på att byta bröst hela tiden och då klättrar över varann och börjar skrika på grund av det också.
De har sovit för lite på dagen idag igen, så de är väl extra griniga för det också. Christopher hade nämligen lite att göra idag, så vi tog en promenad bort till Västberga industriområde till Sweefs showroom för att provsitta soffor och provligga sängar. Det tog en knapp timme att gå dit och självklart vaknade tjejerna direkt när vi kom fram, och de tyckte inte det var roligt att klättra på möbler heller, konstigt nog, så de var gnälliga redan då. Men jag och Christopher var supernöjda, för vi hittade en jättefin och stor soffa och en jätteskön säng som vi har beställt leverans av till dagen innan flytten. Först tänkte vi ta det till Landskrona direkt, men så fick vi veta att de som levererar utanför Stockholm inte bär in möblerna, och eftersom sovrummen är på tredje våningen och vardagsrummet på andra verkade det smartare att ta det hit så vår flyttfirma tar med det och bär in det åt oss.
Sen hade vi en flyttfirma här som kollade på hur mycket grejer vi har för att ge oss en offert, och när vi fått den imorgon ska vi nog kunna ta ett beslut och boka en flyttfirma också. Nu har vi faktiskt fixat många av de största sakerna som behöver göras i förväg, det känns bra.
Och igår kväll sov tjejerna riktigt bra efter Christopher lagt dem, så vi hann till och med titta på tv en stund, så livet känns en aning harmoniskt ibland åtminstone. Tills jag ser mig omkring i lägenheten och ser vilket kaos vi har... När flyttkillen kom idag tittade jag på lägenheten ur en annans perspektiv och gode tid vad det ser ut här för det mesta. Suck. Att packa ihop allt det här kommer bli ett sabla hästjobb.
Lilly har förresten fått en ensam liten mollusk på ena benet, som jag antar att hon fick från Alfred - vet inte hur lång inkubationstid det är på dem, men det borde ju varit därifrån. Så nu kör vi alsolsprit även på henne och hoppas att den ska gå bort lika fort som Alfreds gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar