torsdag 16 juli 2015

Tennistjejer

Pust, det är tur att jag haft en skön dag, för ikväll gav jag mig på tre hopplösa uppdrag på en gång (och har just gett upp allihop): 1) lära mamma föra över bilder från kameran till en Mac, 2) hitta en charterresa i oktober (som måste prickas in mellan just precis 3 oktober när mamma kommer hem från en annan resa, och 21 oktober för att tjejerna inte ska hinna fylla 2 år och kosta fullpris) och 3) hitta ett bra pris på bredband och tv till nya huset.
Jag löste dem genom att 1) jag helt enkelt gjorde det åt henne, 2) vi får åka in till stan och prata med Resia istället, och 3) vi kör vidare på Bredbandsbolaget (men måste ringa dem, för enligt deras hemsida kan de inte leverera till vår adress när Christopher sökte, men det verkade funka när jag sökte).
Samtidigt sms:ade jag med min danske halvbror som skulle kommit hit med sin sambo och dotter imorgon, men nu verkar det som att det inte heller kommer funka pga fullbokade färjor och att vi kommer ha fullt av amerikanska släktingar här om några dagar.
Så nu får jag tänka tillbaka på den sköna dagen vi haft idag istället: det har varit strålande solsken hela dagen (dock inte särskilt varmt, plus alldeles för blåsigt, men på altanen och i trädgården har det varit superskönt), och syssling Agnes har varit här hela dagen idag igen och lekt med barnen, så jag har kunnat ligga och slappa i en solstol större delen av dagen. Jag gjorde pauser för att hänga lite med barnen, fixa lunch samt koka svartvinbärssylt, men annars har det typ varit den lugnaste dagen jag haft sen jag fick barn.
Lite bilder:
Flora valde klänningar idag: superfina tennisklänningar som mamma köpte i USA redan när tjejerna bara var några månader gamla, men de har varit för stora tills nu. Sen satte hon sig i min lillasysters gamla My Little Pony-stall.

Mina gummistövlar åkte fram när en boll flög in i högt gräs med brännässlor. Alla provade dem.
Lilly får en tennislektion av proffset Agnes.
Agnes hjälper Flora hoppa hoppboll som egentligen är för stor för henne.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar