torsdag 9 juli 2015

Fix i huset

När man kör in till Landskrona norrifrån så ser man hela stan. :) Det syns jättedåligt här, men ändå.
Titta! Valvet mellan matsalen och vardagsrummet är borta!
Från andra hållet.
Och den fula fondtapeten i lekrummet är också borta!
Och i trädgården blommar rosorna. Det verkar vara fem olika sorter, fast två var redan på väg att blomma ut.

Trädgården är helt risig eftersom vi inte har skött om den, och inte hunnit det de här dagarna heller, men det får vi ta sen.
Vi kommer i alla fall få päron!
Och plommon!
Och äpplen!
Jag är så peppad på allt, som ni ser på alla utropstecken!
Idag kom vår nya kyl och frys, och vi har monterat ihop sängen i gästrummet, packat upp helt färdigt i köket, samlat ihop en massa skräp, och haft Emil, Sofia, Hilding och Arvid här på middag. Vi har stressat runt så mycket idag för att få saker gjorda att tjejerna har varit helt nervösa, särskilt Flora, och jag har inte varit en särskilt snäll mamma bitvis, men jag hoppas att jag gottgjorde det när jag lade dem ikväll och låg och myste med dem... Imorgon åker vi tillbaka till Kärra igen, så då blir det lugnare. Nu: en stund i soffan med "The Good Wife". God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar