onsdag 15 juli 2015

Problem med kommentarer? (Och en gullunge)

Åh, kom plötsligt ihåg en så gullig grej om Alfred från härom veckan. Vi var ju och hälsade på hans gammelfarmor Margit på vägen tillbaka hit från Lysekil, och hon pratade om att det blåste så mycket att vi skulle blåsa bort ute vid kusten. Jag tänkte inte så noga på det, förrän Alfred någon timme senare oroligt frågade mig vad hon menade med det. Han tog det förstås bokstavligt, så jag fick förklara för honom att hon inte menade det bokstavligt, och att han inte skulle kunna blåsa bort. Möjligtvis skulle han kunna blåsa ner i vattnet om han stod på bryggan när det blåser storm, eller att han skulle kunna blåsa omkull om han stod på ett helt öppet fält där det inte fanns något som hindrade vinden (tyckte det kändes lite onödigt att berätta om tornados eftersom risken är rätt så minimal i Sverige), men att om det skulle hända så skulle jag hålla i honom och skulle aldrig låta något ont hända honom. Då säger gullungen: "Mamma, du är snäll." <3
Och en annan sak: jag har fått höra några gånger att det ibland inte går att kommentera på bloggen. Jag är väldigt nyfiken på att höra om det är fler som haft problem med det och när problemet i så fall uppstår. Jag har fått höra att för en var det i mobilen som texten plötsligt låste sig och sedan försvann, och det vet jag att jag själv har råkat ut för när jag försökt kommentera på andras Blogspot-bloggar, och jag har skickat en felanmälan till Blogger, men det lär väl tyvärr inte hjälpa mycket. Är det någon som haft problem med att kommentera från dator också, eller bara mobil? Det är förstås inte så lätt att berätta om det i kommentarer om det inte funkar att kommentera... Men jag vore väldigt tacksam om den som haft problem försöker igen för att berätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar