lördag 18 juli 2015

Affärbygge

Alfred bestämde att det var en affär vi skulle bygga, och inte en kiosk, så affär fick det bli. När vi började bygga började Alfred tjata om att vi skulle sätta upp det gamla Pippi-huset som var Stellas när hon var liten, så för att hålla barnen glada gjorde jag det.

Sen var det förstås bara kul i ungefär en kvart, men sen lekte de med Agnes istället, så åtminstone Christopher kunde bygga rätt så ostört och jag kunde hjälpa till ibland.
Och jag är imponerad över hur duktig han var på att bygga!
Titta! Färdigbyggd! Alfred är cool i en stol bakom.
Sen grundmålade vi den, och färgen räckte precis till allt utom ovansidan av taket (som ligger på marken)... Så vi måste nog köpa mer färg, om vi inte hittar nåt i garaget som vi kan använda. Vi fick en burk blå inomhusfärg på köpet igår, för de hade brutit fel färg i butiken, och den tänkte vi använda på insidan. Alfred har också begärt blå vimplar, för på en av de inspirationsbilder vi hade var det blå vimplar på kiosken, så jag får rota rätt på lite blå tyger och sy något. Hittills har jag hittat en gammal klänning som jag köpte i London när jag var 20 och inte haft hjärta att göra mig av med, så det här kan väl bli ett fint nytt liv för den.
Det har varit en härlig dag igen faktiskt, solig men blåsig, men ändå suuupervarmt i vattnet. Det är ju en väldigt märklig sommar det här, vädermässigt, men det har ändå varit bättre än prognoserna många dagar, tack och lov. Fast inte tillräckligt fint väder för att mitt hår ska solblekas så mycket som det brukar, men det kommer väl kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar