fredag 3 juli 2015

Kisspremiär och en massa bilar

Jag kom i säng hyfsat tidigt igår, men hade svårt att somna och sov oroligt hela natten, så i morse kollade jag kalendern, och japp: fullmåne. Det är så bisarrt, men det händer jätteofta att alla vi i familjen sover oroligt när det är fullmåne. Men tack och lov vaknade jag utan yrsel i morse ändå.
Jag fick ett sms tidigt i morse om att kylen och frysen vi beställt till huset ska levereras på måndag, men eftersom vi inte planerat att åka härifrån förrän på söndag eller måndag ändrade vi det till torsdag, och det betyder ju att vi måste åka till Landskrona på torsdag! Yay! Jag får äntligen komma till vårt hus! Det är över en månad sen vi flyttade dit nu och jag har bara varit där i fem dagar, det känns ju lite deppigt faktiskt. Nu när det är så fint väder är det ju underbart att vara i våra sommarstugor, men jag har verkligen saknat vårt hus och velat vara där och fixa när det har varit så tråkigt väder fram till nyss, så det känns bra att vi har ett datum då vi måste åka dit nu.
Igår förresten, glömde jag, så talade Flora om att hon behövde bajsa och ville gå till toaletten - vi pottränar inte alls aktivt, vi har till och med lämnat pottorna i Kärra, men när de vill sätta sig på toaletten så får de göra det. Och igår ville då Flora, så Christopher följde henne dit, och hon sprang så fort hon kunde, men hann inte fram innan hon bajsade i blöjan. Men i morse så ville Lilly sitta på toan, och då kissade hon! Första gången! Så nu är de ju intresserade, så vi får börja ha pottorna till hands.
På stranden idag badade både Flora och Lilly benen, Alfred hittade en kompis som heter August, och äntligen badade han på riktigt också.
Han invigde sin nya simväst och simmade riktigt bra!
På vägen hem från stranden gick Lilly och höll mig i handen (hennes nya grej, hon vill aldrig åka i vagnen längre, förutom vid sovdags), och varje gång hon hörde en bil ropade hon "Biar!!" och drog in mig till vägrenen och stod blickstilla. (Detta hände även några gånger när det inte alls kom några bilar...) Vi har verkligen lyckats inpränta skräck för bilar i rörelse hos våra barn, Alfred var och är fortfarande precis likadan, och det är ju faktiskt jättebra att de är försiktiga.
Nu ikväll har Lilly krånglat och fick till slut komma upp och sitta med oss i soffan när vi tittade på "The Good Wife", och i just det här avsnittet var det en del bilåkande, och även då hojtade hon "Biar!!" så nu gillar hon uppenbarligen bilar. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar