lördag 4 juli 2015

Min systers klänningar

Jag skrev ju för ungefär en vecka sen att jag hade tagit så fina bilder på barnen en dag när tjejerna hade på sig klänningar som min storasyster Fina sytt - hon var modedesigner, och den ljusblå klänningen som Flora har på sig på bilderna är en minikopia av en klänning hon gjorde till sin examensvisning på designutbildningen på Borås högskola. Den vita, som Lilly bär, vet jag inget om, men det gula trycket på den känns som att det kommer från ett samarbete med textilutbildningen, de gjorde några projekt ihop, men jag vet inte om det kanske bara var ett tyg hon hade och sydde den när hon fick Stella eller om den är från utbildningen. Fin är den hur som helst, och jag tänker definitivt inspireras av båda när jag får tid att sy igen.
Alfred tränade på sin springcykel, och har blivit jätteduktig på bara några få gånger, och sen gick vi hem till min morbror Bernt och matade fiskarna i hans lilla damm, och sen fick barnen leka med hans lilla bilsamling och fick ett par bilar med sig hem. Så här: bildbonanza!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar