onsdag 24 juni 2015

Ny kiropraktor och klänningshopping

Idag var jag hos kiropraktorn Martin i Varberg. Han kändes ruskigt bra, men var annorlunda mot min vanliga kiropraktor Henrik i det att han bara kände igenom mig och gjorde några justeringar och sen var det klart - Henrik brukar alltid massera också, vilket ju är mycket trevligt. Men dagens justeringar gav åtminstone direkta resultat: jag hade mindre styrka i vänster ben än i höger vid en viss rörelse (tydligen vanligt efter graviditet, nåt med bäckenet), och efter ett ordentligt tryck i ljumsken var benen lika starka, och efter ett väldigt obehagligt tryck in under revbenen släppte nån sorts stresspänning i nacken. Och så fick jag veta att jag bör äta mindre vete pga gluten (jag är skeptisk mot att folk slutar äta gluten på eget bevåg, men Martin berättade att från att vetemjöl bara innehållit några få procent gluten fram till 1953 innehåller det nu 60-70% (tror jag det var han sa) för att det modifierats för att bröd ska hålla längre och vara fluffigare, och så mycket gluten har de flesta av oss svårt att hantera) och att jag andas fel. Så jag ska träna på att andas så bara magen och inte bröstkorgen rör sig - lite oklart varför, inser nu att jag inte frågade tillräckligt om det, men jag får väl testa. 
Sen åkte vi till Kungsmässan i Kungsbacka hela högen för att shoppa på Zara - vi var på jakt efter en enfärgad kofta till Alfred, och efter att ha kollat H&M, KappAhl, Lindex och några nätbutiker utan resultat hittade jag en fin på Zara. Kollade såklart vidare på hemsidan och hittade huuuur många fina klänningar som helst, och både jag och Christopher började fundera på varför vi inte shoppat på Zara på flera år. Vi kom fram till att det var för att deras barnkläder var dyrare än de stora kedjornas när Alfred var liten, men nu insåg vi att det inte är så hemskt dyrt ändå. Och när vi kom dit idag hade de dessutom inlett sin rea, så allt vi redan spanat in på nätet var nedsatt! Vi hittade inte allt vi tittat på tyvärr, men jag lyckades ändå köpa fem klänningar (och sen beställde vi lite till på nätet när vi kom hem...), två koftor till Alfred och supersöta skor till tjejerna. Vi var däremot duktiga och hängde tillbaka de två klänningarna vi tagit till dem först, för vi insåg att de faktiskt redan har löjligt många klänningar (till skillnad från mig, som verkligen BEHÖVDE fem klänningar till, såklart).

Två av mina nya: en jobbklänning och en släktträffsklänning (för den vi ska ha i slutet av juli).
Och en alternativ släktträffsklänning (den är veckad på ryggen, det är därför jag vikt den så konstigt för att det skulle synas lite) och en solklänning. Sen köpte jag en enkel svart med djup v-ringning också, som jag inte fotade. Det syns ju inte så bra hur de ser ut när de ligger såhär, men om nån vill se dem bättre så hojta till i kommentarerna så kan jag modella dem! :)
Vi var borta till tjugo i åtta, men eftersom vi har det så lyxigt här så kom vi hem till dukat bord - tack mamma!
Barnen var inte så förtjusta i maten ikväll tyvärr, så mormor mutade Alfred med en glass till efterrätt om han åt upp (funkade), och Flora och Lilly fick gröt. Flora åt glatt själv, men Lilly ville inte, så jag frågade om jag skulle mata henne. Hon skakade på huvudet. "Ska mormor mata?" Nä-ä. "Ska pappa mata?" Nope. "Ska Alfred mata?" Lilly tänkte en sekund och nickade sen. Alfred har aldrig matat henne förut, men jag övertalade honom att prova, och Lilly gapade glatt. Så gulligt! (Och sen åt Flora upp resterna.) Jag ser en ljus framtid här med min lilla hjälpreda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar