tisdag 23 juni 2015

Igen!

Idag hade jag tänkt att vi skulle åka och plocka jordgubbar på ett ställe där de äntligen startat självplocket igår. Men så vräkte regnet ner hela dagen från lunchtid till sextiden, så det blev inget med det. Men på torsdag har de öppet på eftermiddagen igen (vi hinner aldrig iväg på något på förmiddagarna), så vi får göra ett nytt försök då.
Istället fick vi roa oss inomhus idag (men vi var ute en stund så barnen fick plaska i vattenpölar förstås - och ramla och bli dyngsur och ledsen, i ett barns fall), till exempel i en fåtölj:

Och med hjälp av mormor:
Alfred fick lite tid att träna med sin tennisställning på kvällskvisten också, och sen gick alla tre barnen runt i trädgården och pekade ut mördarsniglar så mormor fick klippa dem och stoppa i plastpåse.
Nu har plötsligt båda tjejerna lärt sig att säga "Igen!" - så nu ikväll till exempel, när jag lade dem (jag har lagt Alfred de senaste kvällarna) och jag läst färdigt boken sa de "Igen!" så då var det bara att läsa igen. :) Flora hjälpte till att bläddra, och Lilly låg och nickade och skakade på huvudet där det passade i boken.
Sen låg båda och krånglade och kravlade runt ganska länge, och plötsligt lade sig Lilly på min arm och höll upp handflatan framför mitt ansikte. Det var någon gång som jag pussade hennes handflata och hon tyckte det var så roligt att hon gör det ibland, just när hon ska sova; håller fram först ena handflatan så jag ska pussa den och sen den andra, och så gärna några rundor till. Efter det skulle vi pussas, säkert 20 gånger. Jättemysigt!
Min rygg är förresten bra igen sedan igår morse, men jag har faktiskt bokat en tid hos en kiropraktor här i Varberg imorgon ändå, för säkerhets skull - kanske kan han göra så att jag inte pajar ihop för fort igen. Mamma har varit hos honom några gånger och rekommenderat honom för flera släktingar som också tyckt att han är bra, så jag hoppas han kan duga som ersättning för min käre kiropraktor som jag lämnat efter mig i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar