torsdag 11 juni 2015

Bai!

Bajs är väldigt intressant nu för tiden! Båda är väldigt duktiga på att säga till när de bajsat nu, fast de säger till lite extra ibland bara för att de tycker det är roligt att gå ner för spiraltrappan till badrummet också... Så fort nån är på väg ner är det någon som ropar "Bai!" Kanske dags att försöka få dem att sitta på pottorna lite oftare, men jag ids inte riktigt. Innan de själva vill det frivilligt struntar jag nog i det ändå. Jag har liksom inget emot blöjor så jag vill inte stressa. Jag tvingar till och med stackars Alfred att sova med blöja här just för att man måste nerför en spiraltrappa för att gå på toa, så när han blir kissnödig på nätterna tycker jag det känns tryggast med blöja ett tag till.
Igår däremot sa Lilly inte till när hon bajsat på eftermiddagen, och det tog ett bra tag innan jag upptäckte det. När jag väl märkte det hade stackarn haft rumpan full av gamla majsskal (majs var i stort sett allt hon åt kvällen innan) i flera timmar, tror jag, och det var svårt att tvätta bort, och hon började gråta för att det gjorde ont... Hon var helt röd stackarn, så jag tackar gudarna för Inotyol. Världens bästa salva!
Det är mest mamma som är ute och går med tjejerna här i stugan, men idag gick jag en sväng när de vaknade till på förmiddagsluren (mamma brukar gå en halvtimme-timme och sen ställa dem i trädgården och sätta sig och läsa och gå en sväng när de vaknar till), och den nya vagnen känns bra! Det känns så väldigt mycket mer "tvilling-igt" med en bred vagn än med City Selecten. :) Vi har ju den svarta Teutonian också i och för sig, men ändå. Det lustiga är bara att både Flora och Lilly helst sitter i Alfreds singelvagn när den kommer fram - undrar varför det är så mycket roligare att sitta ensam?
Imorgon kommer Christopher tillbaka, och det blir lite extra bra med tanke på läggningen, för ikväll var tredje kvällen i rad som Flora smet ut till mormor just när Lilly somnat. Idag ville hon dock inte somna i mormors knä, utan ville bara leka, och gick fram och tillbaka när jag skulle lägga Alfred (som nu börjat snora och hosta, nu när Lilly blivit bättre) och krånglade, tills jag till slut tog in henne i sovrummet igen och gav henne bröstet, jag orkade inte mer - klockan var halv elva. Hon ligger ändå mest och pillar på det mer än hon äter, och efter en stund kunde jag ge henne en napp att pilla på istället. Men imorgon är det lätt Christopher som lägger tjejerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar