lördag 27 juni 2015

Lysekil

I förmiddags körde vi en stresspackning av det vi tänker att vi behöver för en dryg vecka i Christophers familjs stuga i Lysekil, och jag hittade min systerdotter Stellas gamla baddräkt och UV-dräkt. Flora älskade den lilla baddräkten och Lilly ville prova UV-dräkten men blev sen sur och la sig på golvet när jag skulle fota (hennes nya grej), så Flora la sig glatt bredvid. 
Sovande sommarbarn i bilen: skrubbsår på knäna och solbrända händer. 
Annars har Lilly plötsligt slutat gilla att åka bil och skriker och försöker åma sig ur bältet när hon inte sover. Mycket jobbigt - tur att vi sällan behöver köra längre sträckor än två timmar numera. 
Väl framme, mathandlade och lunchade gick vi ner till stranden och kände på vattnet, grävde i sanden och hälsade på Christophers barndomsvän Marcus. Lilly blev blöt men brydde sig inte, Alfred blev kompis med en manet ("Jag tror den gillar mig! Den simmade efter mig!") och Flora tyckte vattnet var lite läskigt. 
Nu ser vi fram emot väderprognosens supersommar i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar