måndag 8 juni 2015

Läggning utan amning

Jag kommer aldrig komma ikapp med sömnen. När jag verkligen behöver lägga mig tidigt så krånglar Flora och sover inte när klockan är halv elva - efter en timmes skrik, rymningsförsök, hot om att gå ut, utbärande av skrikande unge och mer försök att väcka syrran bar jag ut henne och lämnade henne till mormor, osande av ilska. Ibland står jag bara inte ut. Hade det bara varit en unge hade hon ju kunnat få skrika hur mycket hon ville och jag hade kunnat ligga kvar med henne tills hon ger upp, men när det ligger ett sovande barn i rummet redan och ett annat i rummet bredvid är det ju hopplöst. 
Antar att jag valde en dålig dag att lägga utan amning, när jag redan varit irriterad och utan tålamod hela dagen, men skälet var ju att de ammat halva natten till idag så jag inte fått sova, och jag tänkte att om de somnar utan brösten kanske det blir lättare att neka dem på natten. Men det var ju betydligt svårare att få dem att somna utan. 
Roligt var åtminstone att Lilly hämtade mig och sa "Macke!" en massa gånger och höll ut armarna för att visa mycket när jag sa att jag älskar dem "så mycket så mycket så mycket".
Nu får Flora sitta hos mormor, jag går och tvättar mig. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar