lördag 14 februari 2015

Vredesutbrott, bakning och husdrömmar

Flora fick sitt första riktiga temper tantrum (vredesutbrott?) idag: jag hade tagit av henne blöjan lite i farten när hon sprang fram och tillbaka mellan köket och vardagsrummet och bar på nånting, och hon hann kuta iväg igen innan jag fick på henne en ny. Allt var frid och fröjd och hon var glad när jag kom ifatt henne, men när jag började ta på henne blöjan var hon inte med på noterna längre. Alls. Hon böjde sig i brygga bakåt och krånglade och skulle absolut icke ha på sig en blöja, men jag drog på henne den ändå, och då vägrade hon ställa sig upp och lade sig istället ner på rygg och bara argvrålade. Jag gav upp att försöka få henne glad och gick och bytte blöja på Lilly istället. Flora låg kvar och vrålade under hela tiden, men sen gick det åtminstone att få henne glad igen. Intressant, det kan bli livat det här; den där känsliga och försiktiga lilla lilla loppan har temperament alltså. 
Annars har vi ägnat dagen mest åt bakning och husdrömmar: jag har bakat frallor och mamma regnbågskaka lite i förväg till Alfreds födelsedag (som vi redan nästan ätit upp den ena av två...) och så har vi i fantasin praktiskt taget flyttat in i ett hus som Christopher hittade i Landskrona på Hemnet igår. Det är ett trevåningshus med fem eller sex sovrum, stor balkong och liten trädgård, mitt i stan för 2,3 miljoner! Det är mindre än vad vi köpte vår lägenhet för. Vi tänker att mamma, som ju bor i Helsingborg, får gå och titta åt oss på visningen och om det är så bra som det verkar får vi ta oss ner och kolla själva också. Shit alltså, vi funderar verkligen allvarligt på att köpa hus. Blir jag äntligen vuxen då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar