lördag 21 februari 2015

Magmusklerna

Jag började ju med Mammamage-appen för en evighet sen, men hann aldrig längre än till steg fyra eller fem av sju - sen blev övningarna så långa att jag aldrig hann med dem, och sen har jag inte orkat börja om. Men så såg jag för ett tag sen nån Plankan-utmaning på Facebook, där man skulle planka under hela februari enligt ett schema med längre och längre tider varje dag (med vila var sjätte dag ungefär). 
Faktiskt tog jag tag i att göra den, och det har gått bra hittills. Man började med 20 eller 30 sekunder, hur det nu var, och är nu uppe i 150 sekunder, och jag tycker att min magmuskelseparation har blivit mindre under de här veckorna! Från början hade jag ungefär 2,5 fingerbredder, och jag kollade visserligen inte precis innan plankutmaningen, den kanske hade gått ihop lite mer av sig själv, men nu har jag lite mindre än en fingerbredd kvar bara.
Det ser ganska brett ut på den här bilden, men det är faktiskt bara en knapp fingerbredd - huden sväller nog ut lite ovanför tror jag. Framför allt ser det på bilden ut som att jag har en snopp på magen, med min lustiga utåtnavel. Men kanske att den kommer försvinna snart, det vore trevligt ("snoppen alltså", naveln är som den är).
Titta på den översta bilden igen: där härmade Lilly mig när jag låg och plankade, och det påminde mig om en drygt två år gammal bild på mig och Alfred. Här var han knappt två år och försökte härma mig när jag gjorde min rumpträning. Roliga underbara ungar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar