tisdag 3 februari 2015

Klarat första natten

Åh vad skönt att ingen blev sjuk inatt! Jag vet att man är smittsam i 48 timmar och att inkubationstiden är 1-2 dygn, så faran är inte över, men schöven vad skönt det känns att ingen blev dålig inatt så att vi fick sova!
Jag och Christopher svalde hela vitpepparkorn igår - jag vet inte säkert om jag tror på att det ska hjälpa, men så länge det är husmorsknep som inte skadar kan man ju lika gärna testa. Tog några nu också, lika bra.
Alfred får vara hemma idag också (jag har fått veta att det inte finns någon lag som låter förskolor tvinga syskon att vara hemma när någon i familjen är magsjuk, men jag tycker ändå att det är helt okej att man ber om det - och så länge Christopher kan jobba hemifrån funkar det ju), men om det fortsätter vara lugnt idag får han gå imorgon. Det är så mycket snö ute att det är synd om honom som måste sitta inne - fast igår eftermiddags gick Christopher ut med honom och Lilly så han fick leka en stund åtminstone. Annars blir det alldeles för mycket tv för honom när han är hemma såhär.
Jag har plötsligt fått svinont i svanskotan! Jättekonstigt. Jag tror det började lite efter att jag sov lunch med tjejerna på madrassen på golvet igår (ville inte ha dem i sängen om någon skulle bli dålig), och igår kväll började jag med att ligga på madrassen med båda igen - planen var att jag och Flora skulle sova i vardagsrummet igen eftersom hon smittar, och Christopher med de två andra i sovrummet, men jag lade dem båda i vardagsrummet medan Christopher lade Alfred - så jag flyttade upp i soffan sen, men nu när jag vaknade har jag så ont att jag knappt kan gå normalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar