söndag 22 februari 2015

16 månader idag!

Det blir ett lite kort inlägg om 16-månadersdagen (jag skrev 22 månader först... Ursäkta? Blev väl förvirrad av att det är den 22:a eller nåt.) - det är inte som att vi superfirar varje månad längre direkt. Och så är Alfred sjuk (mer om det imorgon), så dagen idag är lite upp och ner.
Men lite kort bara om utvecklingen: Flora och Lilly förstår så mycket nu! Om de blir ledsna över att jag inte tar upp dem när de vill så hjälper det att jag ber dem titta på mig och så förklarar jag vad jag ska göra och att jag ska ta upp dem sen, och då lugnar de sig oftast. Så coolt! De vet vad jättemånga olika ord på saker betyder, och de tycker det är roligt att titta sig i spegeln när de fått på sig kläder eller om de har någon leksak som de kan hänga på sig. 
Lilly kan vi ta i handen om vi ska gå någonstans, medan Flora fortfarande oftast vill bli buren om vi ska förflytta oss i lägenheten, men det händer att även hon kan ta handen nu - supermysigt när jag får gå och hålla båda mina tjejer i händerna samtidigt!
Flora gillar annars att spankulera omkring som en liten farbror med händerna bakom ryggen, det ser jätteroligt ut. 
De har väldigt olika stil när de går förresten, särskilt om de ska gå fort: Flora kör fram huvudet och liksom slänger fram fötterna (så med fötterna gör jag också, har jag fått veta), medan Lilly mer putar fram med magen och klampar fram när hon sätter fart.
När vi var hos mäklaren härom veckan GICK Flora ner för ett trappsteg istället för att krypa. 
Lilly pekar på oss alla i familjen en och en och vill att vi ska säga vad alla heter - om och om igen - "Lilly", "Flora", "mamma", "Alfred", "pappa", "Lilly", "mamma", "pappa" och så vidare och så vidare...
Det är det jag kommer på just nu - så hemskt kort blev det inte ändå, så det får räcka för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar