söndag 22 februari 2015

Tripp down memory lane sjukvägen

I min TimeHop i morse blev jag påmind om att jag var sjuk för två år sen, och det är lite intressant. Jag var nämligen nygravid utan att veta om det än - när jag går tillbaka i min mens-app och kollar så hade jag ägglossning och sex 12 och 13 februari. Alfred blev magsjuk den 13:e eller 14:e, och sen blev jag magsjuk först den 18:e, vilket jag nu såhär i efterhand undrar om det inte bara var ett första gravidsymptom eftersom det var konstigt lång inkubationstid och övergående illamående på ett par timmar. Sen blev jag förkyld med brutal hosta som höll i sig  svinlänge - jag diagnosticerade mig själv med luftrörskatarr till och med, och var hemma från jobbet (jobbade visserligen en del hemifrån) i runt två veckor tror jag det blev till slut inklusive VAB:en. Jag brukar aldrig någonsin vara sjuk i mer än två dagar, förutom vanliga förkylningar som förstås sitter i längre, men så jag mår riktigt dåligt menar jag. Så jag tror nog att det var tvillingarna i magen som pajade mitt immunförsvar - jag läste ju att immunförsvaret blir svagare när man är gravid, fast mitt har varit rätt så bra medan jag väl vetat att jag varit gravid. 
I vilket fall: mitt jobb försökte få tillbaka mig in till kontoret för att göra sig av med mig, förstod jag sen, då jag fick ha möte med chefen om nedskärningar direkt när jag kom tillbaka. Jag hade börjat misstänka att jag kanske var gravid, och berättade det faktiskt för min nya kvinnliga chef, varpå hon blev helt entusiastisk och sa att det ju var perfekt, då kunde jag ju vara hemma och "njuta av graviditeten!". Jo tjena. Oroa mig över ekonomin och må illa, snarare, men skönt var det ju att slippa jobba i mitt tillstånd, kan jag gärna erkänna. Fast att jag faktiskt var gravid visste jag inte säkert förrän 4 mars, så det kan jag ju återkomma till sen. :) En liten tripp down memory lane här bara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar