torsdag 10 december 2015

Sista kursen och öppet hus igen

Nu ska jag inte ropa hej för hela säsongen, men ett stort hurra för att inkubationstiden från barnet som spydde på förskolan i tisdags är över och vi mår alla bra. Så jag kunde åka på min kurs ikväll som vanligt, vilket var tur, för jag behövde en del råd om de två klänningar jag påbörjat under kursens gång. Jag är ganska ensam om att inte fortsätta nästa termin, så där de andra bara kunde ta paus och fortsätta med sina plagg i februari behövde jag få koll på allt idag. Jag tror jag lyckades, men om inte så har jag lärarens nummer och en dator med både YouTube och Google tillgängligt, så det ska nog lösa sig.
Nu står jag vid stationen i ruggigt duggregn och kraftig blåst och väntar på bussen hem, och har hemskt ont i min högra fot. Jag har ju fått rätt bra ordning på hälsporren (jag får lite ont när jag står upp länge, men annars är det lugnt), men en morgon när jag gjorde mina stretchövningar för tårna gjorde det plötsligt ont mitt i foten, och det har bara blivit värre. Jag behöver min kiropraktor... Den jag hade i Stockholm är ju för långt bort, men den nye jag varit hos i Varberg får jag boka tid hos i mellandagarna - det är ju långt dit än, men bättre än inget i alla fall. Jag har inte lust att testa någon ny igen, men någon gång kanske jag får göra det ändå för att ha en närmare hemma. 
Idag var vi förresten på öppet hus på Alfreds avdelning på förskolan också, med pyssel och fika även där, med syskon också. Så våra små godisgrisar proppade i sig pepparkakor och julmust igen - de verkar inte ha någon sockerpolicy alls på den där förskolan, och vi orkar inte riktigt bråka om det, utan försökte bara begränsa intaget lite... Och hemma får de ju bara sötsaker på helgerna och aldrig läsk (utom lite must runt jul och påsk). 
Nu är jag strax hemma, så god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar