onsdag 23 december 2015

Kvällen före dopparedan

Jamen då är vi väl klara för att fira jul då! Skinkan är griljerad och provsmakad, övrig julmat förberedd, paketen inslagna och ett snöre från barnens säng är draget runt om i huset för att leda till den första julklappen.
Jag har dock fått nackspärr som gör ont hela tiden plus hugger till mellan varven när jag rör mig eller försöker andas djupt, så jag mår skit (delvis också för att smärtan hindrade mig från att sova ordentligt inatt) och hoppas verkligen på att det ska göra lite mindre ont inatt så jag kan sova bättre och vara piggare imorgon. Alfred lyckas förresten inte somna nu för han är så uppspelt inför julafton, så jag sitter och väntar på att Christopher ska komma ner så vi kan montera en stor julklapp till barnen från mormor så jag kan få gå och lägga mig sen. Tjejerna somnade på nolltid när mormor lade dem, de som krånglar i en och en halv timme varje kväll när jag eller Christopher lägger dem... Men Christopher lyckades tvätta håret på allihop innan de lade sig utan allt för mycket gråt (inget alls från Flora, och bara lite från Lilly) så de är rena och fina imorgon.
Så: god jul allihopa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar