måndag 21 december 2015

Ljuva ledighet... eller?

Det här med att folk i mitt Facebookflöde är lyckliga över att de ska vara lediga i tre veckor nu? Gode tid, jag får ångest bara av att tänka på att barnen inte ska vara på förskolan i två och sen halv veckor till.
Allt det här bråkandet och springandet och hoppandet och gapandet spränger nästan mitt huvud varje dag, och jag känner mig som en totalt misslyckad mamma som inte lyckas hålla någon som helst ordning på mina barn. Så... god jul då. Tack och lov att min mamma kommer hit om ett par dagar!

2 kommentarer:

  1. Skrattar när jag läser ditt inlägg. Jag känner samma sak, det är med FASA jag går in för 3 veckors ledighet med 3 barn. Försöker andas djupt och "stå ut". Min frustration ligger i att dagarna blir så långa och att jag känner att jag inte kan stimulera dom som jag önskar samtidigt som det är så mycket jag själv vill hinna göra så här i juletider. Man känner sig ju lite som en dålig mamma som inte kan njuta av lyxen att få vara hemma med sina kronjuveler - men alltså jag förstår inte vad det är för supermammor som fixar det och NJUTER av det. ;) Nog sagt om det så önskar jag dig en God Jul.
    /Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja EXAKT så!! God jul till dig också, jag hoppas du kan få lite lugn och ro. :) Kram!

      Radera