fredag 21 augusti 2015

Sommarens sista jordgubbsplockning

Idag var vi på stranden på förmiddagen, och båda tjejerna blir modigare och modigare! Lilly gick ut en bra bit och badade även rumpan på det grunda. Ingen av dem vill ha på sig sina Swimpy-dynor (de går runt bröstet och runt armarna och är superbra, Alfred badade med dem när han var runt 2-2,5), så jag tror att vi nog måste köpa vanliga armpuffar när vi är på Kreta också, som de kan ha när de plaskar runt på grunt vatten, och så kan de ha Swimpysarna när de vill bada på riktigt, i poolen eller havet.
På eftermiddagen åkte vi in till stan och köpte glass - vi ville ha Sia-glass eftersom vi älskar deras smaker, men nästan alla var slut... Min favvo apelsinchoklad fanns kvar, men både brownie och mintkola och saltkaramell var slut. När jag just fått min glass blev den attackerad av en mås; den dök just över huvudet på mig och lyckades slå glasstruten ur handen på mig, men tappade den, så jag hann slänga den innan måsskrället fick äta upp den åtminstone, och sen fick jag rabatt på en ny (men inte gratis, för det där händer så ofta, tydligen). Sen åkte vi och plockade jordgubbar, på ett annat ställe än vårt vanliga självplock (för det har stängt), som var öppet ovanligt sent på säsongen.
Alla var med och hjälpte till, i olika grad.
Nu ikväll kör jag min nya bär- och svamptork full med skivade jordgubbar, men jag tror inte de hinner bli färdiga ikväll, så vi får se hur de blir.
När vi kom hem hade Agnes precis kommit tillbaka över helgen, så vi gick och badade tillsammans med henne, systern Vega och deras kusin Elsa (som är tvilling), och det var ett oerhört kärt återseende, barnen var överlyckliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar