lördag 22 augusti 2015

Kramar ur det sista av sommaren

Alltså, de här sista veckorna vi har haft - så underbara! Vi kramar ur det sista av föräldraledigheten, sommaren och den gemensamma semestern och har varit på stranden idag igen. Eftersom det var lördag hade vi dessutom sällskap av några av mina kusinbarn som lekt med barnen, det har varit runt 23 grader varmt i luften och 21 i vattnet och det har varit absolut ljuvligt.
Gullungen Alfred flyger över mamma
Gullfian Lilly fick också flyga. Hon har förresten badat ordentligt både igår och idag: jag har fått hålla henne i armarna och svänga runt henne så hon har doppat hela sig.
Och gulltösen Flora ser nåt hon gillar
Min torkapparat har gått hela dagen för att spara sommaren i form av torkade jordgubbar.
Imorgon eftermiddag åker vi hem till Landskrona. I början av sommaren längtade jag ju till huset, men nu när vi har varit här så länge känns det lite konstigt att åka härifrån - men jag är säker på att när vi väl kommer dit kommer det kännas jättebra. Plus att vädret ska bli sämre i nästa vecka, så vi tajmar in det perfekt.

2 kommentarer:

  1. Lite nyfiken på det där med tork. Blir jordgubbarna torr-sega eller torr-frasiga som sådana som finns i en del flingor? Goda att äta som de är eller mer att spara för att göra sylt eller annat? Spännande i alla fall! (Ps. lite svårt att kommentera via mobilen, då bilderna som man ska klicka på för att visa att man inte är en robot inte går att scrolla bland (androidmobil) och man då heller inte kommer ner till "bekräfta"-knappen, inget du kanske kan göra något åt, men vet inte om blogger vill ha feedback.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jordgubbarna blir torr-sega (sådär frasiga tror jag kallas frystorkade, hur man nu gör det), och supergoda som snacks! Jag tror inte man kan göra sylt av dem - eller i och för sig, jag tappade en bit i diskhon som blev blöt och då svällde den upp igen, så kanske... Men jag tror det är bättre och framför allt enklare att frysa dem om man vill göra sylt senare.

      Tack för feedbacken om mobilkommentar! Jag har hört flera gånger att det inte går att kommentera, och jag vet att jag själv haft problem att kommentera på andra bloggar via mobil (iPhone). Jag har felanmält det till Blogger utan att höra något tillbaka, men då skickar jag in det du skrev också.

      Radera