tisdag 24 september 2013

Lugn dag

Idag har jag inte varit utanför dörren - jag har öppnat balkongdörren lite för att vädra, det är det närmaste utomhus jag kommit idag. Christopher tog både lämning och hämtning på dagis idag för att jag skulle få vila min foglossning lite, och det var nog bra tror jag. Det gör fortfarande mer ont än i förrgår, men i alla fall lite mindre ont än igår nu. Är däremot fruktansvärt trött i ryggen. Jag har legat i soffan halva dagen och tittat på Weeds, men sen har jag ändå rört mig en hel del här hemma, så det är väl därför antar jag. Men jag tror att det är viktigt att jag försöker att inte bara ligga helt stilla heller, för då lär ju alla mina muskler försvinna innan förlossningen, och det skulle ju inte göra något enklare efteråt.
Jag tittade förresten igen på den del av instruktionsvideon för tvillingselen som handlade om två barn (eftersom man kan använda den på så många sätt är det bara en del av den som visar hur man gör med två barn på magen), och jag fick bara inte ihop den till att sitta stadigt. Men jag experimenterade lite på egen hand istället, och tror att jag hittat ett sätt som funkar bättre för mig. Men det kanske också blir skillnad när det faktiskt sitter barn i och inte bara en liten docka i den ena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar