torsdag 19 september 2013

Datum!

Idag kom ett brev från Karolinska/Huddinge med ett datum för inskrivning för planerat kejsarsnitt! Vi ska dit måndag den 21 oktober, och så ska operationen med största sannolikhet bli dagen efter, men det ska bestämmas säkert när vi är där. Vi fick veta av läkaren när vi var där sist att de gör planerade snitt på tisdagar och torsdagar, så det finns väl en liten risk att vi får vänta till torsdagen, men det står i brevet att det beräknas ske på tisdagen.
Det står också att jag ska ha med mig provsvaren från mödravårdsscreeningen, vilket jag inte har en aning om vad det är för nåt, så det får jag väl fråga på MVC före.
Så nu är det max 32,5 dagar kvar! Men jag hoppas fortfarande på att det kommer sätta igång naturligt innan dess, eftersom jag helst vill få värkarbete för barnens skull, oavsett om de ligger så att det behöver bli akutsnitt eller inte. Men eftersom snittdatumet är 11 dagar före planerat datum så kanske jag inte ska hoppas allt för mycket på det. Jag har ju hört att tvillingar ofta kommer tidigare, men jag har inte sett nån statistik på hur mycket tidigare och hur många procent som kommer tidigare, men det kanske jag kan hitta.
I vilket fall som helst: nu har vi ett sista datum, och det känns skönt, även om det fortfarande känns långt dit. Så senast den 22 oktober blir vi trebarnsföräldrar - vilken grej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar