fredag 20 september 2013

En evighet

Ja, det är skönt med ett sista datum, men idag har det ändå känts som på gränsen till människoplågeri att jag ska gå omkring såhär i 31 dagar till. Inatt låg jag mer eller mindre vaken mellan klockan 2 och klockan 7 - först för att Alfred vaknade och även om Christopher tog honom då så var jag vaken tills han slutade krångla vid 3-tiden, och sen så var allt bara för obekvämt; hade jag inte ont i ena höften hade jag ont i den andra, jag hade ont i magen för att jag var gasig och jag kunde inte hitta någon enda bekväm ställning. Eller ja, det finns ju i stort sett bara två ställningar jag kan ligga i nu: på höger sida och på vänster sida... I lite olika vinklar då.
Och så idag har jag förstås mått rätt kasst eftersom jag inte sovit, så de där 31 dagarna... för många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar