tisdag 8 mars 2016

Telefon med historien

Nämen det är ju inte varje dag man pratar med sin ex-svärmor, vars son det tog slut med för 9 år sen. Men det gjorde jag i alla fall idag. Jag insåg nämligen till min fasa att jag inte hittade ett av mina favoritrecept, som alltid brukar sitta i min bakreceptpärm, men just det här måste jag ha tagit med mig till sommarstugan eller något, för det var inte där. Jag fick det alltså av min ex-svärmor för sisådär 15-20 år sen (gode tid vad tiden går!), så jag funderade på om jag skulle maila mitt ex och be honom fråga sin mamma, men vad schöven, det var väl lika bra att bara ta fram henne på hitta.se och ringa, eller hur? Vi har ju inget otalt med varann, det var ju inte hon som var otrogen mot mig. Så jag ringde, och fick presentera mig två gånger innan hon hann koppla, men sen fick jag receptet och hon fick en snabb uppdatering om mina barn och var jag bor, och så bad hon mig hälsa till min mamma (så hej mamma!), så det var riktigt trevligt.
I övrigt idag har jag jobbat hemifrån, och hade en del ångest för att jag inte fått grepp om vad jag håller på med än riktigt, särskilt efter att min chef mailade mig igår eftermiddags med bland annat meningen "Du har väl börjat dra i fotografering?" och jag knappt fattade vad han menade. Men idag sorterade jag alla mina anteckningar, och efter att ha synkat ihop min hjärna med fyra olika dokument med mötesanteckningar och mail med bilagor kände jag äntligen att jag har koll, åtminstone på de närmsta leveranserna. Och så ringde jag lite folk och skrev lite grejer om en produkt, och så fick jag ett mail från chefen med beröm för ett mail jag skrivit till kunden, och nu känns det rätt okej. Men att kickstarta igång min hjärna i raketfart efter nästan tre års hemmavaro kanske behöver få ta lite mer än ett par dagar, så det kanske är okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar