torsdag 31 mars 2016

Heldagsjobb

Idag har jag varit i Malmö och jobbat nästan en heldag för första gången sen innan föräldraledigheten. Jag var där vid 10 och jobbade till 15, då jag skulle på intervjun för ett mindre deltidsjobb (4-8 timmar i veckan), det som jag igår tvekade inför om jag orkar ta egentligen.
På vägen dit gick jag och saknade mina barn, och stack ner handen i fickan för att kolla om jag hade några vantar med mig och fick tag på ett par udda barnstrumpor. <3
Intervjun gick bra, och det lät faktiskt roligt, och vd:n var trevlig (och tvillingpappa), så nu är jag lite sugen på att få det ändå, särskilt som det skulle ge en bra extrainkomst för ganska liten ansträngning.
Sen skulle jag tillbaka till jobbet för ett möte med chefen, som tog mycket längre tid än jag hoppats, så när jag till slut kom iväg var klockan 18, och på vägen till stationen såg jag i Skånetrafikens app att det var störningar i tågtrafiken, så jag kom inte med ett tåg hem förrän 18.35. Christopher skrev till mig att barnen frågade efter mig, så jag längtade hem nåt vansinnigt. Jag gick från stationen (en rask promenad på 17-18 minuter) för att det var tio minuter tills bussen skulle gå, och jag fick åtminstone en fin promenad.
Barnen var helt överlyckliga över att se mig igen, och det var så mysigt! Sen blev det förstås diverse bråk innan de kom i säng och somnade, men det var i alla fall övervägande mysigt den korta stunden jag hann få med dem idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar