tisdag 22 mars 2016

Floras mage krånglar igen

När jag hämtade barnen på förskolan idag fick jag veta att Flora just haft diarré fyra gånger under den senaste timmen (och inte velat äta och varit lite tillbakadragen) - hon blev just bytt på igen när jag kom. Så nu måste alla barnen vara hemma imorgon eftersom vi inte kunde veta om hon var magsjuk igen. Suck.
Eftersom jag blir så nojig ringde jag 1177 når vi kom hem - fast då var Flora pigg och glad och åt skorpa och blåbärssoppa - och pratade med en sköterska som inte trodde att jag ska behöva oroa mig igen för att alla ska bli smittade utan att det här hängde ihop med viruset hon hade i fredags och att det inte är nån större fara om hon kan behålla det hon äter nu (vilket hon kunnat).
Jag hoppas verkligen att det är lugnt - jag har redan fått magkatarr igen av oron från i helgen, och sov dåligt inatt igen för att Flora var orolig. Plus att vi ju tänkte åka till mormor i sommarstugan imorgon och träffa släkt. Mormor har dock sagt att det är lugnt för hennes del att vi kommer, så nu är det väl bara att hålla tummarna igen.
Den lilla loppan har åtminstone varit glad ända sen vi kom hem. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar