söndag 13 mars 2016

Söndag i Stockholm

Fullt schema idag också. Först gjorde vi sconesfrukost åt våra värdar som ju var ute sent och festade igår, sen åkte vi en kortis till våra f.d. grannar så Alfred fick träffa sin kompis Nora (som tydligen hade pratat om honom dagen innan, utan att ha en aning om att vi var i Stockholm). Efter en halvtimme där åkte vi till min gravida syster Johanna och Victor, där vi blev bjudna på våfflor och glass. 

Medan jag satt och pratade gravidgrejer med Johanna och Victor i köket satt barnen i gästrummet och spelade på mobilerna och Christopher gjorde dem sällskap och somnade med Lilly på bröstet en halvtimme - det lät väldigt skönt. 
Tiden gick fort och vid fyra hann vi bara tillbaka till huset och låna ett SL-kort och kasta oss vidare till tunnelbanan för att åka och möta Emil, Sofia, Hilding och Arvid på Jensens Bøfhus på Vasagatan. 
Vi räknade inte med att maten skulle vara nån superhit för oss vuxna, men jag hade sett att barnmenyn skulle passa våra kräsna ungar, plus att de har glassbuffé för barnen för bara 39:-, så det lät bra. Och när vi kom fick barnen dessutom varsin målarbok och kritor, så det var verkligen perfekt.
Och det var som vanligt väldigt trevligt att träffa Emil och Sofia, även om det inte är helt lätt att prata när man ska hålla ordning på fem barn, men jag hann i alla fall fråga Emil om han vill vara min best man på vårt bröllop nästa år, och det vill han gärna. :)
Barnen åt såklart inte upp sin mat, men eftersom köttbullarna satt på spett blev de bra färdkost på vägen hem när de började bli hungriga igen. 
Tre barn på led på T-Centralen. 
Jag hade tänkt åka och träffa min vän och tjejernas gudmor Nina imorgon när Christopher ska på jobbmöte, men efter att ha åkt tunnelbana idag insåg jag att jag inte kommer palla att åka ensam med dem imorgon, så jag blev tvungen att ställa in. Jag är så glad att vi flyttat från Stockholm just nu! Att ta sig runt med tre små barn bland alla miljarder människor på stan, bussar och t-bana är verkligen en pärs. Det är synd för imorgon, för både jag och Nina hade sett fram emot det, men nej, jag orkar inte. 
Flora fick förresten ett hysteriskt utbrott vid läggningen ikväll igen, och jag höll på att bli tokig igen av stressen att hon skulle väcka Sigge och Olle som redan sov, så det slutade med att jag slet in ungstackarn i det kolmörka badrummet och röt åt henne att vara tyst och till slut lugnade hon sig. Usch, jag orkar inte, jag måste hålla mig hemma med ungarna tills de blir vuxna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar