måndag 14 mars 2016

Besök på gamla förskolan och på hemväg

Vi fortsatte vår "vi har väl aldrig flyttat, vi var väl här i Västertorp som vanligt igår?"-känsla idag genom att gå till Alfreds förskola Elsa Brändströms i Fruängen direkt på morgonen. 
En an våra favoritfröknar, Pia, sa att hon fick samma känsla när hon såg oss komma (jag tror inte hon var förvarnad, för hon jobbar på småbarnsavdelningen): "Ja, där kommer de", och insåg inte direkt att det inte var som vanligt. 
Tjejerna började direkt leka. 
Tyvärr var det bara en av Alfreds tidigare fyra fröknar som var där, för en var sjuk och två har slutat, men den viktigaste var där: hans gamla bästis Isadora. 
Först var Alfred lite blyg som vanligt, och Isadora försökte få med honom för att leka, men inte förrän jag sa "klara, färdiga, spring!" vågade han sig iväg. 
Och sen lekte de som att de aldrig varit ifrån varann. <3
Vi var där en dryg timme tills det var dags för barnen att gå in och äta lunch (och jag blev påmind om att de alltid är ute på förmiddagarna fran till lunch och blev lite bitter över vår nuvarande förskola där de är mycket mer inne än ute), sen fick mina barn avsluta sin lek och sen gick vi. Christopher hade gått lite tidigare för att ha jobbmöte, och jag och barnen hade ju tänkt hälsa på gudmor Nina på jobbet tills jag insåg att det skulle bli för jobbigt att ta mig dit själv med alla barnen, så vi åkte till vår gamla Hemköp och köpte frukt, bröd och köttbullar istället och åkte hem till huset igen för att äta lunch. 
Barnen fick leka medan jag packade ihop, sen kom Christopher och så åkte vi hemåt. 
Alltid lika vackert vid Vättern. 
Vi hade tänkt äta på Rasta vid Värnamo, men lyckades missa det, så vi testade  Best Western på Ljungbystopp istället, där de visade sig ha barnbord med lite leksaker, så det var trevligt. Man såg dock lekställningen utanför genom fönstret just där, vilket var smått opedagogiskt, så det blev lite dålig stämning när jag och pappan ville skynda oss hemåt istället eftersom vi redan inte skulle komma hem förrän runt halv nio. 
Nu är vi utanför Helsingborg, så snart hemma åtminstone. Barnen har varit superduktiga på de här långa resorna, det har varit fantastiskt skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar