torsdag 3 mars 2016

Lär upp mina barn

Jag hade några så söta bilder i min TimeHop idag att jag var tvungen att lägga upp dem (även om jag säkert använde dem här redan för två år sen också).


Och när jag kom till bilden på Alfred och tittade på min vab-unge (som det var absolut inga fel på alls, men förskolan bad oss ha honom hemma ändå för att de trodde att han hade smittsam ögoninflammation, och vi orkade inte bråka) så såg jag att han hade på sig en nästan precis likadan t-shirt som för två år sen, och såg precis lika söt ut idag, så det fick bli en then & now på honom.
När Flora och Lilly varit hemma sjuka en och en har de fått följa med ut på varsin restauranglunch, så nu måste ju Alfred också få det, så vi gick och åt ärtsoppa och pannkakor på Hotell Öresund. Alfred åt bara pannkakor, och tyckte det var jätteroligt, och påpekade för oss att vi slapp laga mat, så det var ju skönt. :)
Sen kom mormor med kort varsel, för en väninna hon skulle hälsat på blev sjuk, till barnens stora glädje, och bra för mig också, eftersom min nye chef ringde och gav mig en ny arbetsuppgift just som Flora bajsat och Alfred började tjata om att sätta på tv:n och jag försökte höra vad han sa... Jag hade förresten pratat med honom tidigare på dagen också, för att han ville ha in mig som extra-copywriter på minst en, men eventuellt två, kunder till! Yay! Det är ju skriva jag vill göra, så att jag kommer få göra det mer och inte bara produktionsleda känns grymt.
När jag var i Malmö igår tog jag en snabb sväng in på Åhléns (som inte finns i Landskrona, sen en psykiskt sjuk ung tjej brände ner det för 12-13 år sen...) för att leta nya stickade strumpbyxor i glada färger. Tyvärr hade de sålt ut nästan alla på vinterrean, men jag hittade åtminstone ett par dyra på 70% rabatt som bara fanns kvar i S, men jag chansade och köpte två par. Vid en snabbprovning hemma sen verkade de passa, så jag kunde äntligen kassera mina gamla älsklingsstrumpbyxor i nästan exakt samma nyans från samma märke, som har en massa hål som jag försökt tråckla ihop. Och när jag drog ena benet över huvudet var det förstås så roligt att alla barnen också ville prova. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar