måndag 4 april 2016

Vårkläder och grodyngel

I morse bestämde jag och Alfred oss för att matcha. :) När han var liten matchade jag oss jätteofta, men nu när han blivit lite större har det inte hänt så ofta.
På förmiddagen jobbade jag intensivt i några timmar, sen följde jag med Christopher ut på golfbanan på lunchen för han ville gå några hål. Jag spelar inte själv, men jag fick lite motion och fortsatte svara på mail när vi stod still. I ett vattenhål såg vi en massa grodor och grodyngel!
Sen åt vi lunch på vårt favvoställe Erikstorps Kungsgård, som drivs av stjärnkocken Daniel Berlin - som satt två bord från oss och gick igenom maträtter med en av kockarna.
Och det var varmt! 17,5 grader!
Sen hämtade jag barnen på förskolan: en liten randis! (Ja, hon väljer sina kläder själv nu.)
Som kan gunga i storbarnsgungan (det kan Lilly också för övrigt).
Lite senare åkte jag och tjejerna och handlade, och Lilly invigde vår-trenchcoaten från förra året, som passar perfekt i år. Mycket nöjd med sin vårlook med nya prickiga skorna också.
När jag lagade mat upptäckte jag att vår frys uppe i köket inte var kall alls - Christopher märkte igår att den inte var riktigt kall, men vi sänkte temperaturen och hoppades på det bästa, men det hjälpte inte. Det verkar som att både kylen och frysen pajat ihop (det är en sån där halvkyl-halvfrys, som hängde med huset). Som tur är har vi ju en hel kyl och hel frys i tvättstugan, så vi kunde knöla in det mesta i dem, och så ringde jag försäkringsbolaget som ska återkomma imorgon med vad vi kan få för hjälp med det. Men vad gör man - är det värt att laga, eller är det lika billigt att köpa nytt? Det vore ju bra att köpa en energisnålare modernare variant, så jag tror vi går på det. En enda liten fördel med det var att det var lika bra att äta upp bullarna och den lilla minitårtbottnen som redan tinat. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar